dissabte, 31 d’octubre del 2009

Presentació de Power-point

A classe hem parlat dels diferents programes per crear i publicar presentacions, però ens hem centrat amb el Microsoft Power-point.


Competències que es desenvolupen amb els programes de presentacions:

a) Adquirir la capacitat de cerca, selecció, anàlisi i síntesi de la informació.
b) Utilitzar mitjans i entorns digitals per a comunicar-se i treballar de forma col·laborativa per recolzar l'aprenentatge individual i contribuir a l'aprenentatge dels altres.


Estructuració dels programes de presentacions:
  • Presentació

  • Diapositives

  • Objectes

  • Accions

  • Transicions

  • Animacions


explicació dels programes al bloc de l'assignatura

Característiques bàsiques dels power-points

  1. S'ha de veure quin objectiu té, a qui va dirigit. Depenent del pùblic serà un tipo de power-point més animat i entretingut o bé amb més lletra i amb més conceptes. No perquè el power-point tingui menys lletra vol dir que sigui menys educatiu.

  2. A l'hora de fer la presentació no has d'explicar el mateix que posa a les diapositives, això és un error que comet molta gent (jo inclosa).
  3. Color: s'ha de posar un color de fons adequat, que no destaqui més que l'imatge o l'escrit de la presentació.

Seminari

Classe de Seminari del 27 d'octubre

La classe de dimarts la vàrem iniciar amb dos contes com és habitual, la petita diferència és que les dues vam explicar el mateix, en Patufet.
Primer el va explicar l'Hèlia, molt detallat i la veritat és que quan em va tocar explicar-lo a mi em vaig posar una mica nerviosa ja que tenia una mica de presió a causa que era el segon cop que s'explicava en Patufet. Malgrat això em vaig sentir molt còmode explicant aquest conte ja que les meves companyes de Seminari em van ajudar i van cantar la cançó amb mi.

Després d'explicar els contes es va entrengar el treball de "Com eren els meus mestres?" i vam comentar experències que recordàvem des de la nostra infància fins al batxillerat. Majoritariament els records eren positius, poca gent tenia una record o una anècdota a explicar negativa.
Fer aquest treball em va agradar molt ja que vaig recordar experiències de molt professora que ni tan sols recordava.
Tot i que crec que som l'únic Seminari que ha fet aquest treball el recomano a tothom, personalment a mi em va agradar molt.

dilluns, 26 d’octubre del 2009

Pràctica Gimp. Imatge digital

A la classe del 19 d'octubre, a més de veure les característiques bàsiques de l'imatge digital, vam fer una pràctica amb el programa Gimp. A casa havíem de fer una pràctica que consistia amb retocar una fotografia i, a continuació, us ensenyaré el procés per poder realitzar la pràctica.


Imatge original



Reducció de píxels

Procés:

1. Obrim la imatge
2. Anem a imatges--> escala --> la deixem a 400 píxels.
D'aquesta manera ocuparà menys espai a l'hora de penjar-la al bloc
3. I finalment la guardem.


Imatge retallada
Procés:
1. Obrim l'imatge
2. Seleccionem l'eina del cúter
3. Retallem l'imatge que volem.
4. I finalment només cal guardar-la.


Extreure un element

Procés:
1. Obrim l'imatge amb el programa Gimp
2. Seleccionem l'eina de clonatge
3. Ens col.loquem sobre la part de l'imatge que volem clonar i apretem el Ctrl i el botó de l'esquerre del ratolí
4. Ens col.loquem sobre l'imatge que volem que desapreixi i la pintem (la pintarem del color que hem clonat anteriorment)
5. En el meu cas es pot veure com han desaparegut els vaixells del mig de la fotografia i les amaques de la part inferior.

valoració treball viquipèdia

Respecte al treball de la viquipèdia l'he trobat molt interessant ja que he après a fer servir wikis (una cosa que ni sabia que era).

Coneixia el viquipèdia, ja que havia extret informació per a fer treballs, però no sabia ni que jo mateixa ho podia editar ni que podia fer noves aportacions.

El nostre treball tracte sobre les Habilitats Motrius Bàsiques (HMB) concretament centrant-nos en els desplaçaments. La nostre idea principal era fer una aportació sobre l'Eulàlia Bosch, però al veure que un altre grup ja havia fet una aportació vàrem decidir canviar el tema.

Sincerament estic orgullosa de l'aportació que hem fet i de poder ajudar a altre gent que potser vol informació sobre aquest tema, i a partir d'ara ja la podran extreure de l'aportació que hem fet nosaltres a la viquipèdia.

En el nostre cas hem obert cadascú un compte i em fet l'aportació tot creant enllaços interns i un índex.

Aquí us deixo el link

Conceptes bàsics de la imatge digital

A la classe del passsat 19 d'octubre vàrem parlar dels conceptes bàsics de la imatge digital

Mapa bits: és aquell en el que la imatge es composa en un àrea rectangluar a partir d'una matriu anomenada píxels.
Imatges vectorials: són aquelles que la imatge està composada per vector creats a partir de parelles de punts.

Gràndaria
: fa referència a la quantitat de píxels que té la imatge i normalment és mesura amb la quantitat de píxels horitzontals multiplicats per la quanitat de píxels vertical que té.

Pes: és el que ocupa la imtage en memòria i és mesura en Bytes o algun dels seus múltiples.
Profunditat del color: que fa referència al nombre màxim de colors que pot arribar a tenir la imatge.

Resolució: és la relació entre el nombre de píxels i l'espai físic que ocupa. Es mesura normalment en píxels per polsada o ppp. Aquesta mesura està condicionada a les qualitats del propi medi físic.

Les pantalles treballen a més resolcuió que les impresores.
Cada píxel està definit amb un color diferent.
Com més colors té la imatge més realista és.

Aquestes són les característiques bàsiques de la imatge digital
Aquests apunts han estat extrets del bloc de la Cora Nicolas on trobo que estar molt ben explicat

dissabte, 24 d’octubre del 2009

Treball de Seminari

A la classe de seminari del dia 20 d'octubre vàrem iniciar la classe com cada dimarts amb dos contes.
El primer el va explicar la Roser, el gegant que volia menjar nens un conte que no havia escoltat mai però que em va agradar molt.
El segon conte el va explicar la Xènia, la rateta que escombrava l'escaleta, un conte clàssic però molt divertit.
Després d'explicar els contes vam comentar els treballs que haviem entregat sobre el llibre "Educació i vida quotidiana", les diferents històries que haviem triat i perquè.
Finalments vàrem comentar com a cada sessió de seminari, notícies d'actualitat educativa, on l'Anna ens va portar un article del diari Avui on explicava que a una escola havien estat prohibides les abraçades entre companys.

dilluns, 19 d’octubre del 2009

diferencies entre un blog i un wiki

Diferències entre un bloc i un wiki



Extret del blog de la Lourdes Domenech

Diferències principals:

Bloc

1- El contingut és estàtic.
2- S'estructura en entrades indexades per dates o etiquetes visibles en els menús
laterals.
3- És cronològic, les entrades s'ordenen cronologicament en ordre invers.
4- Es presenta en mode pergamí
5- S'estableix una interacció externa amb els visitants a través dels comentaris
(mode discussió)

Wiki

1- El contingut és dinàmic
2- S'estructura en pàgines indexades en el menú lateral.
3- És intemporal. Es modifica quan algú ho actualitza independentment de la data.
4- Es presenta en mode pàgina
5- S'estableix una interacció interna entre els usuaris editors (mode document).


I per últim explicaré els drets d'autor. Encara que entrem a una web i no porti la C de Copyright esta protegida, la podem veure però no utilitzar els articles, fotos, texts.. que hi puguin haver. La gent per poder agafar aquests arxius llincencien la informació i així poden agafar el que vulguin.
Una manera divertida i fàcil d'entendre el tema de drets d'autor es a partir d'aquest còmic extret del blog de gestió de l'assignatura.
En el nostre bloc a la classe d'avui hem instal.lat una llicència utilitzant el Creative Commons.
Per posar la llicència al teu bloc: a partir de la web del Creative Commons llicència la teva obra --> triar llicència --> copies el codi ember al gadget HTML del teu bloc.

dimecres, 14 d’octubre del 2009

Treball Blocosfera

he estat mirant el bloc de l'Anna Fernandez que parla sobre les vacunes per la grip A, he estat cercant informació sobre el principal grup de risc, que són les embarassades. Seguidament us adjunto una web on parla de els problemes que poden tenir les embarassades davant la grip A i les preguntes més freqüents que es poden fer

Actualment hi ha una malaltia que procupa a tothom i és la nova Grip A. Un tema important a tractar sobre aquesta malaltia és la dels grups de risc, principalment les embarassades que acostumen a ser les més "dèbils" davant aquesta malaltia i constitueixen el 7,5% de la població.
He estat cercant informació sobre el tema i he trobat una web interessant que adjuntu a continuació.

Aquesta web parla sobre les dones embarassades, no tenen més possibilitats de contraure la grip A, però malauradament sí que la pateixen més. Tot i això les embarassades que pateixin la Grip A poden fer vida normal tot seguint les mesures de prevenció que el seu metge li recomani.

En aquesta web hi ha un seguit de preguntes (amb les seves respectives respostes) que moltes embarassades es deuen fer, com ara, que han de fer si pateixen els símptomes o quines mesures de prevenció hi ha per elles.
Una altre pregunta important que es fan moltes mares és si poden alletar el seu infant encara que estiguin contagiades i és que la llet materna conté anticossos que protegeixen al nadó de nombroses malalties, i, per tant s'aconsella mantenir la lactància materna encara que la mare contregui la malaltia.
La mare ha d'extremar les mesures higièniques i és aconsellable l'ús de màscara.
Tampoc ha de suspendre la lactància materna encara que la mare estigui en tractament amb antibiòtics.

dilluns, 5 d’octubre del 2009

Wikis

A la classe de Gestió del dia 5 d'octubre hem parlat de què són els wikis.

Què són els wikis?


Els wikis són una pàgina web on tu pots escriure i actualitzar el que altres usuaris han escrit. És una pàgina web que fins ara desconeixia per complet però la trobo molt útil, per exemple a l'hora de planificar un aniversari s'acostumen a enviar e-mails en cadena, la gent els edita i el reenvia però amb els wikis és molt més senzill. Amb aquest nou mètode que he descobert a classe no cal enviar e-mails, sinó que crees un pàgina web i tot el teu grup d'amics que participen amb l'aniversari pot anar escrivin i editant el que tu ja has publicat.
És una manera d'organitzar-se millor, no cal anar enviant e-mails editant-los i reenviant-los sinó que ara amb els wikis ho pots editar i guardar de manera que si un del teu grup entra a la pàgina web ja ho veurà actualitzat.
Un avantatge per als professors es que fent servir els wikis a l'hora que els seus alumnes facin treballs en grup és més fàcil fer el seguiment.
Us enllaço aquest vídeo on ho explica molt bé a més de posar exemples que trobo bastant clars.

Un exemple d'una pàgina web per planificar esdeveniments es el Doodle

Un altre exemple de pàgina web es la slidshare que serveix per penjar treballs, power-points, àlbums de fotos... així si el vols ensenyar no cal que l'enviis a tothom sinó que el pots penjar en aquesta web.

Valors dels wikis

D'acord amb Reneé Fountain els valors pedagògics dels wikis són els següents:

- Els Wikis són democràtics: permeten crear i editar qualsevol pàgina en un lloc web
i fomenten l'ús democràtic i promouen la redacció

- Incorporen la noció de contingut dinàmic en contínua actualització: Al
actualitzar-se tan rapidament permet que pugui estar permanentment en actualització

- La tecnologia Wiki promou l'escriptura: La manca i limitació d'imatges permet crear
més atenció en l'escriptura.

- Faciliten l'autoria distribuïda de documents públics

- Amplifiquen la interacció: Es recuperen alguns dels trets del llenguatge oral
i també maximitzen els avantatges de la paraula escrita.

- Promouen la negociació: Els fòrums eduquen en el debat obert, l'argumentació i
la contraargumentació.

- Faciliten l'edició col·laborativa i oberta: Les modificacions de la persona que ha
editat queden explícites, es pot seguir perfectament l'evolució del debat.

- Generen patrimoni cultural col·lectiu durable: Penjar treballs de classe
que només acostumant a veure professors no motiva, però el fet de penjar-los a
internet i tenir un públic real fa que seigui més motivador per els alumnes.

- Promouen el voluntariat: El professorat ha de buscar mecanismes per valorar
i avaluar.

- Els Wikis i l'anonimat responsable.

Us enllaço aquests valors que han estat extrets del blog d'en Jordi Vivancos en l'apartat pedagogia dels wikis.

Que podem fer a l'escola amb un wiki

1- Millorar els apunts d'un company i així facilitar-ho per tothom.
2- Penjar els teus apunts.
3- Explicar contes o bé enllaçar-los
4- Tenir un wiki envés d'un bloc i així a més de ser compartit pot ser actualitzat
i/o millorat.
5- Hi ha algunes escoles que tenen la seva pàgina web amb un wiki.

diumenge, 4 d’octubre del 2009

Com gestionar la informació, principis bàsics

Classe feta el dilluns 28 de setembre.

A la classe de diluns, vam apendre una mica més a navegar per internet i ha gestionar la informació.
Hem parlat dels dos cercadors principals d'informació que hi ha: el Mozilla Firefox i L'Internet Explorer. Els dos cercadors serveixen per navegar per pàgines webs, la diferència principal es que el Mozilla Firefox té un software lliure, es a dir, es gratuït mentre que l'Internet Explorer l'has de pagar ja que el software pertany a l'empresa Microsoft. Els dos cercadors són útils i fiables, però nosaltres a les nostres classes ens centrarem amb el Firefox.


Firefox

Aquest navegador a més de ser gratuït es pot instal.lar un diccionari de manera que a l'hora de escriure en el nostre blog no tinguem de revisar la nostra ortografia al Word sinó que es faci al moment mentre escrivim el text. Aquest diccionari s'activa: eines --> complements--> veure tots els complements --> diccionari paquets d'didiomes --> (seleccionar idioma que es desitji)instal.lar.. D'aquesta manera evitarem les faltes d'ortografia que tant ens afecten a tots.

Una altra eina útil d'aquest cercador és el Foxtab que serveix per veure totes les pestanyes que tenim obertes en una mateixa pantalla de manera que les podem visualitzar més ràpid.
eines --> complements --> tots els complements --> foxtab --> instal.lar

Amb el Forefox també podem arrosegar l'adreça de les nostres pestanyes fins a les barres d'adreces d'interès i així queden guardades.
Crear pestanyes noves: Ctrl+T


Google, què i podem cercar?

A l'hora de buscar fotos per internet hi ha diferents maneres, per exemple pots escriure el nom de l'animal/objecte que vols al google imatges i l'ha cercarà al moment. Una altra manera de cercar fotos d'una manera més ràpida és fent ús de la cerca avançada (ex: si vols una foto d'un mico negre, pots utilitzar la cerca avançada i així anar especificant de manera que s'aniran suprimint resultats fins aconseguir el més desitjat. És aconsellable escriure el nom en anglès ja que és possible que hi hagi una qualitat superior en la cerca.

Depenen de l'especificació que volguem en la nostra cerca, podem utilitzar diferents criteris:
- Cometes ("black monkey") i ens buscarà aquest nom en concret, s'anomena cerca literal. S'acostuma a utilitzar per buscar noms propis.
- El signe + (black+monkey) i ens buscarà totes les webs on hi apareguin aquestes dues paraules.

Una de les eines que trobo més útil del google és la web de traducció (www.translate.google.com) ja que sempre hi ha webs en anglès que t'agradaria utilitzar però no les entens. Amb aquesta web aconsegueixes que les webs amb anglès ja no siguin un problema ja que arossegues el català fins la barra d'adreces d'interès de manera que si el cliques es tradueix la web al moment.

Temes importants durant el curs, treballar la fiabilitat i l'adequació. S'ha de buscar l'informació a pàgines que coneixes, fonts fiables, adequades i verdaderes com ara: xtec, eduacion , gencat o bé la pròpia biblioteca de la nostra facultat ja que si cerquem l'informació d'aquestes webs sabem que és fiable perquè ha estat revisada abans de publicar-se.

Una altra cosa que he après a classe es que no cal tenir les webs del teu interès a "favoritos" del teu ordinador sinó que hi ha webs per posar les teves pàgines preferides, això es un avantatge important ja que sempre pots visitar les webs que t'interessin encara que no siguis al teu ordinador.
Aquesta pàgina web s'anomena www.delicious.com


I per últim un aspecte que cal destacar de l'assignatura és que si vols penjar fotos, textos, articles, vídeos.. al teu blog sempre has de dir d'on l'has tret, es pot fer un enllaç i comentar-lo o bé posar la web al peu de la foto, video. etc.
També pots buscar-la a un banc d'imatges i acceptar-ne les condicions.
No complir amb aquesta norma comporta el suspens de l'assignatura.